Dit jaar bestaat het Zunderts Toneel 75 jaar. En om dat te vieren organiseert het gezelschap een fotoexpositie met scènefoto’s door de jaren heen. Deze expositie is van 21 t/m 27 oktober te zien op het Vincent van Goghplein.

De expositie bevat verschillende foto’s gemaakt door verschillende fotografen tijdens verschillende voorstellingen. De beelden tonen de artistieke en productionele ontwikkeling van het gezelschap sinds de jaren tachtig tot nu. Een proces waarbij een klassieke dorpsvereniging uitgroeide tot de ambitieuze productiegroep van nu.

Het Zunderts Toneel is al jaren een gevestigde vereniging die verschillende onderscheidende voorstellingen maakte. Denk bijvoorbeeld aan Romeo & Julia (2000), het slotstuk van het Shakespeariment, wat bijna 4.500 bezoekers trok. Voorstellingen Erfdragers en Kleine Teun heeft zelfs tot korte, landelijke tournees geleid. Moeland (2012) werd in Frankrijk door Le Monde genoemd als een tegengeluid van het ‘Polenmeldpunt’ van Geert Wilders. En over voorstelling Harmonie werd een documentaire gedraaid op de landelijke televisie

Naast de fotoexpositie viert het gezelschap hun jubileum ook met een avond vol improvisatie-scènes. Dat vindt plaats op zaterdagavond 22 oktober, een feestelijke avond met alle ruimte voor spelplezier. Voor iedereen gratis toegankelijk, in de oude Rabobank aan het Vincent van Goghplein.

Voor meer informatie over de fotoexpositie of het improvisatie-theater: kijk op www.zundertstoneel.nl