Wil jij jouw bezoek aan Zundert uitbreiden? De prachtige stad Breda ligt op een kleine 15 kilometer van Zundert en is zeker de moeite waard om een bezoek te brengen. Breda heeft van alles te bieden op het gebied van cultuur, creativiteit, groen en natuurlijk gezelligheid. Op deze pagina vind je alles wat je moet weten om jouw bezoek aan Zundert uit te breiden met een bezoek aan Breda.

Cultuur & Historie

Nog steeds zijn de overblijfselen uit het rijke verleden van Breda overal te vinden. Zo is Breda niet alleen de bakermat van ons koningshuis met haar Nassauverleden maar is het ook een openlucht museum met de muurschilderingen van Blind Walls Gallery. Op het gebied van cultuur kun je ook zeker uit de voeten. Ben jij een liefhebber van muziek? Bezoek je graag een museum, theater of tentoonstelling? Geniet van cultureel Breda!

Bekijk hier het aanbod

Stad in het park

Ga eropuit en ontdek de omgeving van Breda. Er is zoveel te doen in de Bredase buitenlucht! De Baronie van Breda kent de mooiste en oudste bossen in de buurt, heerlijk om doorheen te wandelen of te fietsen. Breda leent zich perfect als stad om buiten te sporten, maar rustig op een kleedje in het Valkenberg park kan ook. Of ga je liever het water op en ontdek je de meanderende singels? Alles kan. Ben jij de buitengenieter van Breda? Breda geeft je de ruimte.

Breda voor Buitengenieters

Blind Walls Gallery

Blind Walls Gallery is hét museum op straat in Breda. Een groeiende collectie van bijna 100 muurschilderingen gemaakt door internationale kunstenaars. Iedere schildering is gebaseerd op een Bredaas verhaal dat past bij de locatie. De gidsen van Blind Walls Gallery vertellen over de kunstwerken, de makers en de verhalen die als inspiratie dienden. De rondleiding is een alternatieve manier om de stad te ontdekken; bijzondere locaties, goede verhalen en mooie kunstwerken. Maar je kunt ook zelf op de fiets of te voet een aantal muurschilderingen bekijken.

Ontdek het museum op straat
Edwin Wiekens

Van Nassau tot Van Gogh

Zundert en Breda hebben meer gemeen dan je denkt. De opa van Vincent van Gogh was dominee van de Grote Kerk in Breda, zijn moeder woonde er en oom Cent, die hem later onterfde, had een groot huis in Princenhage. Via een prachtige fietsroute langs de Aa of Weerijs zijn Breda en Zundert met elkaar verbonden. De route is gratis af te halen bij VVV Breda. Ook kun je daar de Van Gogh themaroute vinden die Breda, Etten-Leur en Zundert met elkaar verbindt.

Breid je bezoek aan Zundert uit en ontdek Breda