Oprichters Clemens Jansen en Art Voermans reisden jaren geleden voor het eerst af naar het Indonesische eiland Java. Op dit eiland staat de Tectona Grandis boom, ook wel de teakboom genoemd. De mooiste kwaliteit teakhout komt hier vandaan.

Niet veel later, in 2008, kwam de allereerste zending teakmeubelen uit Indonesië binnen bij Clemens en Art in Achtmaal. Op dat moment werkten ze nog vanuit een loods achter de boerderij van Art. Ze deden alles zelf. En met succes: 12 jaar later (dit was in 2019) openden ze een schitterende winkel op een A-locatie in Zundert.

Gedegen kwaliteit, voldoende keuze & ruime aandacht

Teak en Wood is begonnen als een klein bedrijf waar de klant centraal staat. Op het begin lag de focus geheel op teakmeubelen. Een gedegen kwaliteit, voldoende keuze en persoonlijke aandacht zijn altijd belangrijke speerpunten geweest.

Deze vis…

Gedegen kwaliteit, voldoende keuze & ruime aandacht

Deze visie heeft Teak en Wood groot gemaakt. Ondanks dat het bedrijf nu groter is, aan de werkwijze is niets veranderd!

Het assortiment en het aanbod daarentegen zijn wel veranderd. Teakmeubelen vormen nog steeds een belangrijk onderdeel maar in de loop van de jaren is het assortiment steeds verder uitgebreid. Hier zijn stoelen, banken, woonaccessoires en verlichting aan toegevoegd. Ook zijn er tafels, kasten en tuinmeubelen van andere houtsoorten en stijlen bijgekomen.

• Let op: openingstijden kunnen afwijken tijdens feestdagen
  • Woensdag 10:00 – 17:30 uur
    Donderdag 10:00 – 17:30 uur
    Vrijdag 10:00 – 17:30 uur