Buurtschap de Lent

De eerste vermelding van de Lent is in 1516 (‘Aen de Linde’). In de zestiende en zeventiende eeuw konden pelgrims en reizigers overnachten bij de herberg op ‘De Lind’.
Dit verbasterde later naar ‘de Lent’.
Buurtschap De Lent doet vanaf 1946 mee met het Zundertse corso. In 1984 voelde de buurtschap zich door gebrek aan vrijwilligers genoodzaakt de inschrijving terug te trekken uit het corso. Vanaf 1997 laait de corsokoorts in de buurtschap weer op en helpen vrijwilligers van de Lent Corso Zundert met de bouw van kleine objecten en reclamewagens. In 2006 herpakt de buurtschap zich met een 12 e prijs, waarna ze definitief weer volwaardig deelnemer zijn van het Zundertse corso.
De heraldiek, liefkozend ‘Het perdje’ genoemd, verwijst naar ‘Intocht in Troje’ een wagen uit 1980.